Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Selasa, Oktober 18, 2011

kontrak..........

yeah akhirnya....
aku dapat gak sambung kontrak..
alhamdullilah syukur ke hadrat allah...
rezeki ku masih di sini...

malam nih lena la tidor ku kalu idak..
pening gak dibuatnya...kalu ikut hari nih last day aku kerja...coz esok tamat la suda kontrak ku...
tapi tak sangka pagi tadi kat siti suh lapor diri hari khamis uhhh cepatnya...
alhamdullilah...
coz sebenarnya aku da tak berharap sangat tuk pyambungan kontrak nih memandangkan mgikut pekeliling baru mmg sepatutnya jabt da tak bleh amik kakitangan sambilan yg lama..
g pun minggu pas masa interview mak ai ramainya....masa tuh mmg da 50 50 jer tuk pyambungan coz ramai yg interview...bila masuk jah interview jadik 40% jah..coz
soklan soklan nya mak ai susah....tapi aku jawab jer la apa yg aku taw....
panel nya masa tuh caroline malani ngan pn fadzillah...serius nya depa huwaaaa..
aku tak letak sangat harapan coz aku dengar sebelum interview akan ader yg kena tendang mgikut prestasi kerja....aku da la bulan terakhir nih asyik cuti jah ngan anak deman..la anak tuh la ini lah aku pun deman la tuh la ini la..mmg da tak bharap....tapi tak sangka
aku dipilih gak...syukur alhamdullilah....
kontrak yang terbaru nih tak macam kontrak yang lama
kalu yang lama setahun kontrak nya yg baru lak 3 bulan jah....
n selanjut nya cuma reniew n reniew...
kalu dulu leh la aku buat ot ...skang nih kalu buat ot free2 jer sapa mau kalu tak bayar..so takder da la buat2 ot nih....coz dalam pekeliling baru sambilan da tak layak tuk claim elaun lebih masa...
tapi bab nih aku suka kalu yg skang nih gaji cuma 35.70 sehari tapi yang terbaru nih naik la sikit 54.00 sehari....tolak kwsp paling kurang dapat la 950.00 itu kalu limit 20 hari bekerja....kalu yang lama tolak kwsp dapat la 800.00 sebulan...150 la bezanya dari yang lama...ok la tuh kan ..saper nak bg kan 150 tuh kan....
per pun tahniah la buat diriku coz berjaya dalam interview hari tuh....
kalu ikut kan tgk gak ritu ramai gak suku sakat kaum instun yg interview ritu...dup dao gak la rasa....tapi alhamdullilah rezeki tuk anak-anak ku ....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...