Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Jumaat, Disember 07, 2012

ragam manusia ~kisah cleaner.....

pagik nih tetiba lak nak wat entry sal nih setelah 3 hari nih aku mendengar luahan isihati insan yg bergelar cleaner...
sejak aku tak kerja nih...mmg aku selalu gak la borak2 ngan cleaner yg menyapu dia area kuarters ku...
kadang2 kesian rasa kat dema nih...banyak beno yg tukang complain....
padhal yg di complain nya tuh bukan la satu kesalahan besar pun...n kadang aku rasa sepatutnya lah benda tuh x yah di complain sangat la...
sampaikan kasut depan umh ko sendirik tak disusun pun nak dicomplain...alahai...takkan la sampai takde masa langsung kot nak susun...tak sampai 5 minit pun nak susun....adoi la.
pahtu muntah anak ko depan umh sendirik pun nak complain alahai....x paham aku...ok fine nak kata aku nih tak kerja duk umh blh la wat...nak bandingkan ngan org kerja...mesti segelintir akan cakap gitukan...
aku pun dulu kerja gak...sesibuk mana pun aku,,seletih mana pun aku..pagik2 sebelum p kerja aku susn dulu kasut depan umh....rasanya pada aku tak menjejaskan masa pun..lainlah kalu mmg malas.....yang tuh tak pat la nak cakap....tapi kalu disebabkan kemlasan ko sendirik sampai ko nak complain org lain tak tahu lah nak kat..hmmm....aku selalu perhatikan ...ramai sangat yg pandang rendah kat cleaner...ngape erk???sebab dia hanya tukan cuci je kan >........hmmmm....macam2 ragam manusia....kadang tuh ade yg makcik2 yg da ader cucu pun...yg muda nmpk beno tak hormat ke dia..tahu lah dia bukan pegawai tinggi...tak perlu nak hormat menghormati...tapi manalah adab yg mak n bapak kita didik dulu..hiash entah lah...kurang2...hormat la mereka bio pun mereka hanya sekadar cleaner....takde beza pun...sama je semua...jangan lah pandang rendah sangt...entah lah....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...