Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Jumaat, April 26, 2013

simptom ade..tapi hasilnya negatif..?????

kalu baca tajuk konpem dapat agaak kan...
ape story yg aku nak citer...
semesti nya sal preggy...
ok skang nih tarikh akhir aku period 21hb februari 2013...n berakhirnya pada 8 mac 2013..so dari tarikh nih pun da mmg agak sengal sikit kan..lama gile..coz itu lah period aku sejak setahun yg lepas...tak betul...tempoh masa nya...so sampai skang mmg da datang2 lagik da..tapi aku bedepan dengan simptom2 nih...apakah???
ok sebelum2 nih pun cam gitu gak...tapi walaupun lama.tapi sebelum2 nih simptom tuh tak sehebat skang nih...hampir pada simptom org preggy....
pada mulanya aku abaikan je simptom2 nih..coz pada aku hormon aku tak betul tambahan lak badan aku yg beso camni..mmg selalu ade masalah hormon tak betul...
antara simptom2 nya..cam aku citer sebelum nih..minta makan benda yg nak kata mengarut tuh idak le kan..tapi kalu tak dapat rasa berangin je badan nak marah ke laki aku...ngengade kan...
pastu ketegangan di bawah perut...nak ngempiskan perut pun tak leh apasal ntah...pastu kalu nak nerap lak sat je bleh..kalu lama ...rasa cam sesak lak kat bawah tuh...
n then...sejak seminggu lebih nih aku rasa mual2..n muntah ade sahri tuh 3x...sehingga ke saat aku tulis entry nih pun still mual....mual je..muntah nya tidak pun...
n then breast aku penuh..maksud aku penuh dia macam padat..sampai tekeluar le dari bra....n agak sengal bila tersentuh ataupun tak sentuh....
keputihan lak agak banyak lak...
so semalam setelah didesak untuk buat test...oleh mama nya si fea...maka test pun berlangsung dengan jayanya hahahaaku kirim pregnant test kat mak si fea..2...masa test lak malam tadi....first test..spoil mood coz takde satu line pun yg kuar..mengikut ape yg tercatat di pek urin test tuh ..kalu tak tekeluar pe2 line bermakna invalid..mungkin ia invalid...
so aku try satu lagik kit...
n hasil nya
negatve.............hanya satu line sahaja...
alhamdullilah aku tak rasa pe2 coz yg sebeno nya aku pun nak dalam tak nak je pun...coz nak tu nak tapi bila pikir ke depan masalah2 nya aku jadik takut nak menghadap nya dengan aku pun tak koje...ye lah jaga budak kan.kalu org tak anto kang aku nih nak koje ape...so mmg takde pendapatan  le...n kalu aku takde pendapatan off course maka kesesakkan belaku...tambajh zaman skang nih kan..semuanya duit.....aku nih jenis mikir ke depan..tuh yg akk ipo aku selalu marah..setiap anak ade rezekinya...ya aku tahu setiap anak ade rezekinya..tapi entah lah susah nak cakap..takkan semua masalah aku perlu g tulis n catit kat sini kan...soaku tak berapa berharap sangat ..walaupun naluri keibuan teringin untuk kembali menjadi wanita hamil...tapi bila kenang permasalahan yg lain jadik 50-50...
ok bebalik pada citer tadi..so bila da negative...duk dalam 15 minit tetiba aku terfikir nak test sekali lagik sok pagik..coz aku terasa ter panggil tuk mncuba sekali lg...
n pagik tadi aku try...
terus jadik konfius hingga ke saat entry nih ditulis..coz line yg timbul yg jelas lagik nyata satu..n yg blur sangat2 satu..so aku pun tak tahu samada negatif or positif..coz masa mula test jelas jugak le kelihatan sikit2..line satu lagik tuh..tapi dia semakin pudar n pudar sedikit demi sedikit ..dan hanya menampakan bayang sikit2 je..mak si fea nih minta aku nak tgk..makan aku pun bg udah dia pun konpius...apakh bakal terjadi sepertimana anak aku yg kedua skang nih..dimana..test nya negatif scan atas perut pun tak nmok pe2..tapi bila scan bawah baru nmpk coz dr kata kulit oerut aku tebal...haaaaaaaaaaa mana idok tebal kalu sekali ganda badan aku ngan ibu si icad ..hahaha..bayang kan lah ye...
n jawapannya hingga ke ssat ini aku pun tak taw..just tunggu sebulan lagik n aku tgk ade tak simptom2 tu lagik n period pun kalu still tak datang baru aku g wat scan jo lah..nak tahu kesahihan nya...bukan pe aku takut gak kan buat nya kalu ade wat tak tahu je cam anak aku ke dua..tgk da 4 minggu...aku lak jenis yg mudah gugur...so tunggu je lah ..kalu line pagi tadi tak samar2..aku da wat derk dah..konpem takde tetiba saje je nak kasi suspen ado ke takdak kan...dia naik lak samar2..haish....
semalam tuh aku idak le kecewa yg kecewa nya mak si fea hikhik....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...