Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Ahad, Disember 16, 2012

hujung minggu di rumah ~roti special~

hujung minggu nih la time aku nak beramah mesra sepenuhnya ngan anak2 ngan hubby  ewahhh....
coz hari2 lain bz sikit ..tambah aku mengasuh anak org..nak beramah mesra ngan anak2 tuh agak terbats sikit lah kan...tapi anak2 still depan mata ku..tuh yg best tuh..hikhik....
aktiviti mereka semua di bawah pemantauan aku..so kalu anak2 wat silap mmg aku lah org pertama yg hubby aku hentam hahahahha....
hubby aku bukan nya nak marah kat bebudak aku jugak yg kena huhu...
sedih taw asyik kita je kena...
so wahai anak2 ku...kalu ape yg abh tak suka...umi takkan bg kome wat tuh..nak kena tegas sikit ngan dema nih kalu idak dema tak takut...
tapi tegas pun dema still buleh tima bukan tegas sampai dema memberontak dalam hati... oh tidak..!
aku takmo dema rasa cam gitu...
so lepas aku marah2 dema aku akan terus panggil dema n peluk n cakap elok2..kenapa aku marah...aku terangkan satu persatu..yg si adik kalu da peluk camtuh ok la...
yg si abg kalu pas marah2 aku peluk n pujuk balik mmg meleleh ayaq mata dia ..abg da beso so dia lebih touching ar kalu kena marah....

hujung minggu nih mmg kita org duk kat umh je..coz en abg keja lah plak...dia wat part time..maklumlah sekolah nak bukak ...duit banyak nak guna tuk sekolah...so en abg gigih bekerja  ..kadang cian kat dia..takpoe la abg usaha untuk anak2 ye...so kita org yg kat umh nih kejanya mghadap tv,mghadap laptop,menghadap ape saja janji hilang boring....
anak aku yg sulung tuh bgn pagik ,
da kuar ayat.."umi ..fared nak makan roti special bleh dak??"
aku pun ok beres...hikhik....entah ngape digelornya roti nih roti special idak le plak aku tahu...
so aku terus ke dapur..siapkan roti special dia tuh...

bahan2 tuk wat roti special dia nih mudah je hihi :


- roti 4 keping (untuk dia sorang je) badan cekeding tapi kalu makan feveret dia mmg gitule...
- telur 2 biji
- marjerin
kicap cair (tapi aku takde aku bantai buh kicap masin hihi)
- lada sulah..


cara2 dia :

rebus telur ...rebus separuh masak sudaaa...

sambil2 rebus tuh...bakor roti

da bakor ..amik pisau kelor2 roti jadik cam tapak dam tuh..jangan kelor sampai putus..kelor sikit2 je bg nampak corak je..sebabnya coz mudah nak tarik n makan..:)

kendian da siap kelor,sapu marjerin 

buh lada sulah sikit...

teng teng...bila telur da siap masak..pecah kan atas roti cam gini....tabur g lada sulah atas telur

pahtu buh kicap atas telur tuh sikit...dan sedia untuk dimakan...(kalu nak lagik sedap guna roti menggali tuh...aku ade roti  gardenia je..bantai ) janji kome kenyang duk dendiam udah..

haaaa nih abg long tgh makan..mmg habih 4 keping kat dia...tang mana nye yg special aku  sendiri tak taw...
lepas makan mandi faham !!!!!! hikhikhik
udah makan,mandi bagai...udah nih lak kejanya ..mgaco,melalak,menjerit semua ade..upa tarzan da aku...
benda yg terlarang tuh le kome main adui...gasak kome lah janji jangan ngs..kome ngs umi tambah...leh gitu ...

haaaa nengok tuh..mana la aku tak geram..main nya benda yg cam gitu ..aku simpan dema amik adoi...

sakan kome main ..pahtu mjerit lak..hieeee..jadik hulk jugak aku kang

yg si adik pun macam da beso beno nak main gitu

tgk kasut tuh da tgh2 laman dema kerjakan..itu baru sikit kalu idak..penuh satu laman umh ngn dema.....gasak kome..

umi kome nak g main masak2 kat dapur..kome jerit kome nmpk ape nih...

kome nak kena benda nih ha kome wat ye...acah je tuh...jarang lah ku tibai dema ngan rotan nih...yg selalu jadik mangsa meja makan..aku tibai meja makan nak bg dema diam..hihi.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...